قوی‌ترین طوفان خورشیدی دو دهه اخیر در در برخی کشورها باعث شفق قطبی شد طوفان خورشیدی بر ماهواره‌های استارلینک تأثیر گذاشته است بهترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ ۲۰۲۴ + مشخصات کنسول دستی ROG Ally X ایسوس کی معرفی خواهد شد؟ آیا OpenAI موتور جستجویش را در رویداد ChatGPT معرفی می‌کند؟ معرفی بازی معمایی Tiny Room Stories + لینک دانلود اندروید و IOS نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴ با معرفی برگزیدگان پایان یافت اقدام نوآورانه استارتاپ مشهدی برای کمک به ناشنوایان در دریافت گواهی‌نامه رانندگی آلیس در ماتریکس | هوش مصنوعی چه نسبتی با ما و کسب‌وکار‌های ایرانی دارد؟ ویدئو | تصویر روز ناسا؛ گردش یک سیاهچاله چگونه است؟ سیزدهمین جشنواره نشریات دانشجویی کشور در مشهد به کار خود پایان داد ثبت نام تسهیلات اقتصاد دیجیتال آغاز شد زمان رونمایی از نینتندو سوییچ ۲ رسما اعلام شد جزئیاتی جدید از پردازنده گرافیکی پلی استیشن ۵ پرو پرفروش‌ترین گوشی‌های جهان در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۴ با هوش مصنوعی شارژدهی گلکسی S۲۵ ده درصد بهتر می‌شود انتقال داده‌های دستگاه اندروید قبلی به دستگاه‌ اندرویدی جدید سریع‌تر می‌شود افشای مشخصات اولیهٔ Xiaomi 15 Pro ویدئو | ربات اپتیموس تسلا، مشغول کار در کارخانه خانواده آیفون ۱۷ یک عضو «اسلیم» خواهد داشت
سرخط خبرها

همه آنچه باید درباره تماس تصویری از طریق موبایل بدانید

  • کد خبر: ۱۷۶۲۵۰
  • ۰۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۸
همه آنچه باید درباره تماس تصویری از طریق موبایل بدانید
به دنبال فعال شدن قابلیت تماس تصویری برروی برخی از مدل‌های گوشی موبایل، لازم است این سرویس حتما برای هر دو تماس فعال شده باشد و تلفن همراه هر دو طرف هم از سرویس ViLTE پشتیبانی کند.

به گزارش شهرآرانیوز، چند سال پیش موضوع برقراری تماس تصویری از طریق سیم کارت تلفن همراه یک اپراتور تلفن همراه مطرح شد؛ درنهایت پس از گذشت مدتی به دلیل برخی از مخالفت‌های پیش آمده، این طرح در شرایطی متوقف شد که پس آن هر بار اعلام می‌شد به زودی مشکل این سرویس حل می‌شود، اما به دنبال متوقف ماندن این طرح برای چندین سال، مردم جهت دسترسی به تماس تصویری به شبکه‌های اجتماعی و نرم افزار‌های موجود که از این امکان برخوردار بودند مراجعه می‌کردند.

در آن زمان بر بحث لزوم فرهنگ‌سازی و توجه به مباحث فرهنگی مهم اعلام و تأکید شد که در این میان گاهی ممکن است افراد به دلیل اینکه اطلاعات دقیقی درباره نحوه برقراری تماس‌های تصویری ندارند، دستخوش نگرانی‌هایی شوند.

اپراتوری هم که این امکان را فراهم کرده بود مدعی شد که پیش از این در این زمینه تدابیر مختلفی اندیشیده تا از بروز هر نوع مشکل در این زمینه جلوگیری شود و برای مکالمه با سیم کارت این اپراتور (رایتل) فرد از این اختیار برخوردار است که نوع مکالمه خود را به صورت صوتی یا تصویری انتخاب کند. علاوه بر این حتی امکانی وجود داشت که فرد در مکالمات تصویری، تصویر خود را حذف کرده و تصویری جایگزین و یا حتی یک فایل ویدئویی به جای آن قرار دهد.

اپراتور سوم تلفن همراه که در آن دوره تنها ارائه کننده خدمات نسل سوم ارتباطی در کشور بود، پیوست فرهنگی خود را آماده و آن را برای تصویب به سازمان تنظیم مقررات ارسال کرد. این سازمان نیز پس از مدتی کار بر روی پیوست طراحی شده در نهایت آن را برای بررسی‌های بیشتر و تصویب نهایی به شورای عالی فضای مجازی ارسال کرد، اما با این وجود با گذشت ماه‌های متوالی هر بار در این زمینه تنها به ذکر این نکته بسنده شده که با تصویب پیوست مذکور در آینده شاهد اتصال مجدد این سرویس خواهیم بود.

در نهایت با همه، اما و اگر‌های مطرح شده این سرویس در آن زمان راه‌اندازی نشد تا اینکه سال گذشته خبر‌های جدیدی در این زمینه توسط مسئولان از جمله وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام و پس از آن مشخص شد که به صورت آزمایشی این سرویس در یکی دیگر از اپراتور‌های تلفن همراه به صورت آزمایشی راه اندازی و با تولید کنندگان گوشی هم رایزنی شده است.

وزیر ارتباطات درباره راه‌اندازی این سرویس اعلام کرد که این کار نیازمند همراهی تولیدکنندگان گوشی هم هست و بعضی از تولیدکنندگان گوشی باید این قابلیت را برروی گوشی‌هایی که در ایران موجود است فعال کنند.

حال با گذشت چندماه به نظر می‌رسد این قابلیت برای برخی از مدل‌های گوشی هواوی، شیائومی و سامسونگ فعال شده است و اپراتور مذکور (همراه اول) چندی پیش پیام‌هایی مبنی بر راه اندازی این سرویس به برخی مشترکان ارسال کرد.

طبق اعلام این اپراتور تعرفه تماس صوتی همانند مکالمه عادی و تعرفه تماس تصویری به ازای هر دقیقه ۱۵۰ تومان است و کاربران جهت استفاده از این دو سرویس، از پشتیبانی تلفن همراه و اعمال تنظیمات در گوشی خود اطمینان حاصل کنند. همچنین انجام تنظیمات و اطلاعات بیشتر از طریق تماس با ۹۹۹۰ یا مراجعه به https://mci.ir/volte-vilte و غیرفعال سازی سرویس با *۱۰*۲۴۳۲# انجام می‌شود. 

نکته قابل توجه این است که برای استفاده از سرویس مکالمه تصویری این اپراتور باید هر دو طرف تماس تحت پوشش شبکه LTE و سیم کارت هر دو مشترک سیم‌کارت هر دو مشترک USIM باشد. همچنین حتما این سرویس برای هر دو طرف تماس فعال شده باشد و تلفن همراه هر دو طرف تماس از این سرویس (ViLTE) پشتیبانی کند.

علاوه بر موارد گفته شده باید تنظیمات مربوط به سرویس تماس تصویری بر بستر نسل چهارم شبکه (ViLTE) در تلفن همراه هر دو طرف تماس اعمال شده باشد. کاربران برای استفاده از این سرویس نیازی به نصب نرم‌افزار توسط برقرار کننده و دریافت کننده تماس ندارند و تماس صوتی برای هر دو مشترکین دائمی و اعتباری قابل استفاده است.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->